Det ble en liten treningsøkt i dag, var tidlig ferdig med oppgaven å fant ut at jeg skulle dra å trene med mamma og ei veninne av henne. Utrolig deilig å få startet igjen, å det ble forbrent 700 kalorier på 45 min, ganske stolt! Nå skal jeg komme meg i lesingen til eksamen, før det kanskje blir litt pakking og farmen.. :)

 




Nå er det en stund siden jeg blogget sist,men før jul ble det lite trening så jeg følte det ikke var noen vits å oppdatere dere. Men nå har jeg begynt for fult igjen. Idag startet jeg dagen med en herlig kyllingsalat og nå er det straks step. Deilig å ha fri en gang i blant så man får fokusert mer på treningen. Men om du har noen supre øvelser for å trene mage,rumpe eller lår tar jeg gjerne i mot tips! :)




Idag kjørte jeg på med intervall igjen. Slo da antall kilometer å forbrente kalorier denne gangen med 0.6 km og 60 kalorier mer. Utrolig herlig å se fremgangen når det gjelder å pushe seg og på kondisjon. Ellers kjørte jeg litt rumpe lår i dag ved å ta knebøy på benk. Fikk ei veninne til å ta bilde da jeg gjorde det for å vise dere som kanskje lurer :)

Bilde nr 1 er start posisjon og bilde nr 2 er slutt posisjon. Du starter med 1, går ned i slutt posisjon og opp i start posisjon. Jeg gjorde dett 4x6 på både høyre og venstre fot.




Dagens kveldsmat etter trening ble knekkebrød og jordbær med vanilje kesam over. Har du skikkelig lyst på snacks en kveld, men prøver å spise litt sunnere? Skjær opp frukt, ha vaniljekesam og hakkede mandler over. Det er nydelig godt! Anbefales på det sterkeste







Idag ble det intervall trening på meg på tredemøllen. Utrolig godt å bli skikkelig sliten, så skal begynne å kjøre dette opplegget mye oftere. En veninne av meg hadde en applikasjon på telefon som gjorde alt så mye lettere.

Den heter a hiit interval timer. Opplegget vi kjørte gikk slikt:

Oppvarming 7 min

Jogg 4x3 min

Pause 4x3 min

Avslutt på 3 min

 

 




Dagens trening ble på rundt en times tid, slik som de andre dagene. Men idag var jeg skikkelig sliten da jeg kom hjem, kjente det virkelig i alle musklene jeg hadde trent. Så har bare sløvet på sofaen å sett på tv med mamma i hele kveld, hadde ikke energi igjen til noe annet. Nå er sengen funnet så blir straks kveld på meg, men tenkte jeg måtte dele med dere hva jeg har trent i dag. I morgen blir det ingen treningsøkt siden jeg skal dra med meg Line på et fjell her på dagen i morgen. Føler det er nok trening i seg selv så da føler jeg det er godt nok for morgen dagen. Men over til dagen i dag

Kondisjon:

Tredemølle - 20 min. 2.23 km og 175 kalorierer ble forbrent.

Mage:

Situps - 100 på ball

Rotasjonsapparat - 20x4 til begge sidene med 35 kg

Rumpe/lår:

Knebøy på benk - 8x6 på både høyre og venstre fot

Utfall - 4x6 på både høyre og venstre fot

Treningsglise!




Nå sitter jeg her med treningsklærne å er rimelig klar til å stikke på trening. Må bare vente på Line som er treningsbuddyen min, vi har litt forskjellige mål med treningen men begge skal være i mål innen februar 2013. Jeg har jo som mål å gå ned i vekt, men klarer jeg å gå ned en god del til februar er jeg fornøyd. Skal fortsette etter fabruar altså, men i februar reiser jeg til syden med venner. Og da har jeg lyst til å kunne gå i bikini å føle meg stolt over kroppen min. Gleder meg! Nå skal jeg ikke bli radmager, vil bare bli litt mindre. Vil ha formene men bare litt mindre. Blir spennende å se hvordan det blir å gå fremover nå. Men jeg skal ikke stoppe opp å gi opp som jeg har gjort så alt for mange ganger før. Nå skal det virkelig satses alt mot å nå et mål på en sunn og fornuftig måte. Men skal få fikset vannflasken og finne treningsskoene å komme meg avgårde. Blogger som vanlig om hvordan økten min har vært. Så blogges vi senere

 

Bilde er hentet fra google. Syns den var litt morsom, samtidig som det stemmer utrolig godt med hvordan man skal klare å komme seg i mål. Ting tar tid, ingenting er gjort over natten.




Alt du trenger er 2 egg til eggerøren, litt melk eller vann, salt og pepper. Skinke og agurk. Nydelig å starte dagen med en så herlig frokost




Treningen i dag ble ikke like hard som gårsdagens, men lå nå ikke på sofaen hele dagen så det er vell godt nok!

Kondisjon:

1.5  km på tredemølle iløpet av 16 min der forbrente jeg 111 kalorier

Mage:

100 situps på ball

15 x 3 repitisjoner både til høyre og venstre på rotasjonsapparatet med 30 kg

Rumpe/lår:

Prøvde knebøy på benk for første gang, gikk helt greit med siden gangssperren ble det ikke mange: 5 x 2 på hver fot

10*3 på hver fot i utfall

 

+ at jeg gikk nesten 2 km utenom ute i dag




Idag har jeg kjørt meg veldig hardt på trening! Men har ikke følt meg så bra på lenge etterpå. Herlig å sitte igjen med følelsen av at du har brukt kroppen og at den er ordentlig sliten. Tenkte å dele med dere hvordan jeg trener hver gang jeg er å trener siden det er mange som spør på meldinger på facebook og på bloggen.

I dag kjørte jeg litt forskjellig, her har dere en oversikt:

Kondisjon:

 38 min på tredemøllen der jeg varierte med å gå, jogge rolig og litt fort

Ble til sammen 4.36 km og kaloriforbrenningen var på 344

Mage:

Gikk så over til 100 situps på ball, der jeg tok 25*4 repitisjoner

Trente sidemusklene av magen ved å halvveis ligge/sitte med en vekt på fem kilo i hendene som jeg flyttet fra side til side også oppfor hodet før jeg repeterte det på nytt. Dette gjorde jeg 5*3

Over til armene:

12*3 med 2 kg i hver hand, der tok jeg armene ut til sidene og inn igjen inntil kroppen

12*3 med 2 kg i hver hand, der tok jeg armene fra albuene og ned nedover mot kroppen og opp mot skuldrene igjen.

10*4 med 30 kg på romaskin

Rumpe/lår:

20*4 (altså 10 på hver fot) med utfall

 

Dette var en helt herlig treningsøkt! I morgen blir det ny runde men skal finne meg noen nye øvelser, så kommer det sikkert noen tips til dere i morgen også!




Var å trente på lørdag sammen med Jannike snuppa mi,men ble med den dagen siden ejg var ødelagt i magemusklene etterpå. Gikk med gangsperre i tre dager etterpå, men i dag er jeg tilbake. Drar å trener i åtte tiden sammen med Jannike og Line, blir digg.

Har også begynt med Grete Roede dietten slik at resultatet blir bedre, skal ned enda mer i vekt.

Ellers blir det jo en del turer på jobb, men de er ikke i noe fort tempo, men det hjelper jo på. I dag har jeg vært på tur på jobb, pluss tyttebær tur nå netopp så nå slapper jeg bare av foran pcen før treningen smeller til igjen! :)




Dagen i dag har gått i ett sett.. Kom hjem fra jobb rundt fire, så da ble det middag og etterhvert noen timer soving. Da jeg våknet fant jeg plutselig ut at jeg skulle gå en tur, gikk ca. 4 km før jeg fant ut at jeg skulle gå til en veninne, så med all gåingen fram og tilbake ble det nesten 1,5 mil i dag :) godt fornøyd med det. Treningslysten kommer sakte men sikkert tilbake så i løpet av denne uken blir det å fylle på treningskorte og starte for fult. Er så gøy nå når jeg vet hvordan resultatet kan bli av bare en times trening tre-fire dager i uken.




Nå har jeg endelig fått trent litt, gikk en tur på rundt 1-1,5 time sammens med Jannike :) utrolig deilig, nå blir det rundstykker med egg sammens med mamma før det blir dusjen også rett i seng. Skal prøve å få gått en tur i morgen også, nu begynner motivasjon å komme tilbake..Endelig!

Litt slitn etter en god gåtur




Treningslysten er på bunn nå for tiden så i dag blir det å prøve å få motivasjon opp med en gå tur. Skal gå sammen med jannike så satser på at når vi er to så blir det bedre :) så kos dere inne, jeg stikker ut :D




Dette er min frokost idag, det er rent protein og melk..




Treningsøkten i dag besto av :
2,5-3 km på tredemølla med rask gange/jogg
100 situps på fitnessball
Litt trening av armene før jeg ga meg
Turte ikke kjøre så hardt i dag siden jeg har vært syk så lenge..
Noen andre der ute som har trent i dag eller trener til vanlig? Hvis så, hva trener du ?







Dag 1 med trening etter å vært mye syk, sløv og påskeferie så nå er det trening for fult.. Har ikke gått opp enda, men ikke gått ned heller så er enda bare 11 kilo i minus så nå er det bare å trene for å nå målet..




Nå har jeg laget meg sunn kveldskos igjen!







Frokosten min ble salat av salatblader, mais, agurk og skinke..

Er ikke noe glad i paprika eller tomat så droppet det siden det var bare jeg som skulle spise.

Men salat er sunt, utrolig godt og metter ganske mye!

Er du påleggslei kan man bruke salat som lunsj på jobb eller hjemme







Idag ble treningen bare en gåtur med Linn, utrolig flott vær ute, men siden jeg har en infeksjon i kroppen vil jeg ikke utsette kroppen min for noe hardtrening.

Skal trene magen, rumpe og lår senere i dag siden det er en stund siden sist jeg trente.

Dagens lunsj ble oppskjært frukt .. Det er så enkelt, og det metter dersom man ikke er alt for sulten.

Jeg brukte annans i dag, men spiste så mye at jeg fikk sår i munnen, ikke noe herlig..







Dagens middagstips er wok grønnsaker og kyllingfilet med det tilbehøret du selv ønsker! Jeg brukte hvitløksbaguetter og ris som tilbehør noe jeg gjør hver gang, er jo ikke så sunt, men så lenge man begrenser inntaket.

Denne gangen brukte jeg ferdig kuttet grønnsaker som du får kjøpt på alle matbutikker, de er utrolige gode så er en god erstatning dersom du evt. har dårlig tid eller er litt lat.

Blandet dette på slutten, men glemte å ta bilde.. Er utrolig godt med nudler også i woken..




Dagens lunsj er en liten frukt salat bestående av fire jordbær, en banan og litt melon.. Er utrolig godt å lett, fant ut jeg ikke skulle spise så mye siden vi skal spise middag rindt tre ..




Til kveldsmat i dag er det jordbær,banan og vaniljekesam.. Nydelig godt




Siden onsdag i forrige uke har jeg ikke fått trent noe særlig siden jeg har vært syk... Så treningen ser dårlig ut, men i dag fikk jeg en dvd jeg bestilte fra nettet med treningsøkter og tips.. Tenkte jeg kunne skrive hvordan denne filmen var og itillegg legge ut navn på den dersom dere er intressert?

Jeg kjøpte den mest for å få inspirasjon til videre trening, skal jo tross alt ned mye mer framover, 10 kg er ikke nok for meg.. Så satser vi på at om et år er jeg helt fornøyd med kroppen min, eller nærmer meg målet mitt.. Setter meg små mål for hver gang slik at jeg ikke setter et stort et som jeg aldri når. Så et tips til dere, sett små mål.. Omså fem kilo så øker du for hver gang. Jeg hadde mitt første mål på fem kilo innen 60 dager, men da jeg klarte ti kilo var det jo supert. Bedre å bli positivt overrasket enn å kanskje miste motivasjon når dere ser dere ikke kommer nærmere det målet dere har. De første to ukene gikk jeg ned, men etter dette sto vekten i ro, følte jeg.. Men da jeg gikk på vekten forrige fredag så jeg at det var virkelig ikke det som skjedde, jeg hadde gått ned men mye mer enn jeg håpet på.

Så nå veier jeg meg en gang hver andre uke. Ikke vei deg for ofte men sett deg faste dager..

Tenkte å kanskje komme med en oppskrift, et tips, eller lignende når det gjelder trening hver dag.. Har du et spørsmål så gjerne stil de for da får jeg mer inspirasjon til å få skrevet mer om treningen,kostholdet eller motivasjon min.







54 dager har gått siden jeg begynte å trene og 10 kg er tatt av! :D Herlig følelse, nå er neste delmål å gå ned 10 kg til, så får vi se om jeg får det til. Håper virkelig det!

Den siste uken, fra mandag til fredag gikk jeg ned fire kg. Dette etter jeg begynte å ha oversikt over kalorier i maten, det viste seg at jeg spiste alt for lite enn hva jeg skulle.. Åhh flott start på helgen :)

Noen andre der ute som jobber for å gå ned i vekt ?




Igår skulle jeg se the voice og en film sammens med en veninne og mamma.. Siden alle tre trener og tar dette med kosthold rimelig seriøst for tiden skulle vi prøve å finne noe sunn snacks.. Det ble oppkuttet frukt, vanilje kesam(mager) og mandler som ble vår fredagskos.. Det var utrolig godt, og noe man kan bruke som dessert eller når man bare har søtsug, det tok bort mitt søtsug iallefall..

Vi skar opp jordbær, mango, kiwi og piel de sapo melon. Utrolig godt å det burde virkelig prøves ut!

 





Andrea Langmo Ei jente på 19 år, fyller 20 i mai. Jeg blogger om hverdagen min, klær, hobby, bilder og det som måtte intressere meg.

Legg meg til som venn


A r k i v


Desember 2013
November 2013
Juli 2013
Juni 2013
April 2013
Mars 2013
Februar 2013
Januar 2013
November 2012
Oktober 2012
September 2012
August 2012
Juli 2012
Juni 2012
Mai 2012
April 2012
Mars 2012
Februar 2012
Januar 2012
Desember 2011
November 2011
Oktober 2011
September 2011
August 2011
Juli 2011
Juni 2011
Mai 2011
April 2011
Mars 2011
Februar 2011


K a t e g o r i e r


Bilda
Blogg
Filmtips
Hot or not?
Hverda, jobb
Hverdagen
Innkjøp
Lofoten
Mattips
Musikk
outfit!
Skole
Spørsmålsrunde
Syden
Testing
Trening/kosthold
Turer
Ukens blogg
Utfordring
Video

L i n k e r


blogg.no
Få din egen blogg!
Hege
Iselin
Lene

D e s i g n


Designet er laget av Katrine.

hits